Oldal kiválasztása

5 üzleti tipp és trükk a fitnesz kapcsán (Mike Robertson)

Egy fitnesz üzlet vezetése az egyik legnehezebb dolog, amivel életemben dolgom volt.

Mondanom sem kell, sokkal bonyolultabb, mint a ”Baseball álmok” mantrája:

“Építsd meg és jönni fognak.”

Ez a vásznon nagyon jól hangzik, de ha megpróbálod az üzleti világban is alkalmazni, akkor nagyon hamar csődbe fogsz menni.

És ami az igazán rémisztő, az az, hogy lehetsz jó – akár eszméletlenül jó –, és mégis belebukhatsz.

Akkor mégis mit tegyél?

Íme pár ötlet, amit a nehéz úton sikerült megtanulnom – közel 10 évnyi munkával az RTS-nél, valamint további 5 és fél évvel az IFAST-nál.

Őszintén remélem, hogy segíteni fognak sikeresebbé válni a fitnesz üzlet terén.

1. Találj okos mentorokat (és tanulj tőlük).

Úgy érzem, részben azért is voltam sikeres az edzés terén és az üzleti szférában egyaránt, mert mindig is kiváló mentoraim voltak.

Az edzés világában nincs annál jobb érzés, mint mikor az ember munka közben együtt lóghat Bill Hartman-nel. Az első találkozásunk óta arra ösztönöz, hogy folyamatosan fejlesszem magam.

Az üzleti életben is ugyanez a helyzet. Alwyn Cosgrove volt az első, aki rávett, hogy gondolkodjak el egy edzőterem nyitásán – és ami még fontosabb, azt is elmondta, hogyan kell jól csinálni.

(Mellesleg ha szeretnél közvetlenül Alwyn-tól tanulni, gondolkodj el a Results Fitness University Online Mentorship Program-on.)

Több ezer dollárt költöttem a ”Számoljuk az ismétléseket, hogy számomlhassuk a bevételünket” tanfolyamára, mely jelentős hatással volt az IFAST jelenlegi működésére.

Ezt követően Nick Berry-hez és Pat Rigsby-hez – a Fitness Consulting Group-ból – sodort az élet, és gyakran támaszkodtam a tanácsaikra, amikor kérdések vagy aggályok merültek fel bennem.

Egész egyszerűen ez nem az a terület, ahol spórolhatsz.

Az edzés világában való folyamatos képzéssel lehet, hogy el tudsz jutni a következő szintre, de az üzlet világában való folyamatos képzés és mentorálás segítségével tudod fenntartani a termedet.

2. Az ajánlások jelentik A KULCSOT az üzleted organikus növekedéséhez.

2005 és 2008 között otthoni edzéseket tartottam személyi edzőként és erőedzőként.

Az általam edzett emberek elképesztően gazdagok voltak – és ez nem túlzás. Olyan családokról beszélek, akiknek több száz millió dollárja volt, és csupán személyi edzésre több ezer dollárt költöttek havonta.

Ezekre az emberekre az a jellemző, hogy nehezen lehet nekik eladni bármit.

A legtöbben közülük nagyon odafigyelnek a kiadásaikra, ezért egy egyszerű e-mailes vagy szórólapos megkeresés hatására még nem fognak felfogadni edzőnek.

Ehelyett amikor eljött az idő, hogy növekedjünk, az alábbi, kissé old-school módszer segítségével próbáltunk új klienseket szerezni:

 Ajánlásokat kértünk.

Mike, az akkori munkaadóm ezt ”farázogatásnak” hívta. Akkoriban még nem értettem ezt igazán, de mostanra teremtulajdonosként teljes mértékben értelmet nyert a dolog.

Nincs jobb módja új kliensek szerzésének, mint ha ajánlást kérsz a jelenlegi klienseidtől. Az élsportolóimnál mindig ezt használom, ugyanis sokat találkoznak a társaikkal, és szeretik tudni, mi a helyzet a többiekkel.

Amikor elkezdenek beesni az utcáról az IFAST-hoz, egyszerűen csak egyből visszatérünk az ajánlásokhoz.

3. Két módszer a potenciális jelöltek megkeresésére.

Akármennyire is szeretek az edzésről és az emberi testről olvasni, üzlettulajdonosként ezt egyensúlyba kell hoznom a marketingről és üzletről való olvasással.

Pár hónappal ezelőtt olvastam egy érdekes cikket arról a két módszerről, melyek segítségével új potenciális klienseket tudsz megkeresni:

Az első a pénz segítségével történő marketing. Ezt csinálják a nagy cégek, mint a Nike vagy a Budweiser.

Itt minden a branding-ről, a szórakozásról vagy a király kinézetről szól.

”Nézd csak, a legújabb Jordan cipők vannak rajtam. Király vagyok.” (És nem, nem a Nike-val akarok élcelődni, csak példaként hoztam ezt fel.)

De mit tehetsz akkor, ha kis céged van?

Vagy nincs annyi pénzed, mint egy multinak?

Ez esetben a második kategóriába tartozol, ahol az idő segítségével történik a marketing.

Ez egy elképesztően kötetlen kategória. Önként felajánlod az idődet és a szolgálataidat, hogy kapcsolatokat építs a közösségen belül.

Vagy előadásokat tartasz a környéken az erőnlét és az egészség (valamint a saját üzleted) hangsúlyozására.

Vagy azt is csinálhatod, amit én ezzel, valamint az IFAST bloggal – mégpedig az oktatás általi marketinget. Legyen szó akár írásról, oktató videók készítéséről, beszédekről, stb. – az oktatást használom fel marketing célra.

Nekem nincs rá több millió dollárom, hogy felfogadjak egy ügynökséget, akik majd bemutatják, mennyire királyak az edzéseim.

Ehelyett inkább azt tanítom meg az olvasóimnak, hogy ahogy én csinálom a dolgot, az miért más, vagy miért jobb.

Az is fantasztikusan jó az idő segítségével történő marketingben, hogy ezáltal könnyebb kapcsolatot kialakítani, ráadásul kölcsönösséget is eredményez.

Amikor heteken, hónapokon, vagy akár éveken át ingyenes tartalmakat osztok meg, az emberek természetes módon szintén kedvesek akarnak lenni velem.

De a lényeg az, hogy ne várj semmit cserébe – ahogy én sem teszem.

Elsődlegesen mindig azért hozok létre értéket, hogy taníthassam az embereket. Ha pedig van egy folyamatos képzést biztosító termék, vagy szolgáltatás, mellyel jól járhatnak, az remek dolog.

Ezért ne feledd, még ha szinte semmi pénzed sincs a marketingre, akkor is számtalan módon tudod olcsón hirdetni az üzletedet.

Ez azonban időbe fog telni.

4. Mi a fene az a spontán márkaismeret?

Egy másik koncepció, amit anno szintén Alwyn Cosgrove-tól tanultam, az a spontán márkaismeret.

Tegyük fel, hogy van egy olyan kliensed, aki már egy hónapja nem járt nálad. Mivel próbálod elérni őt?

Azzal, hogy törődsz vele? Vagy hogy aggódsz érte?

Vagy azzal, hogy szeretnéd, hogy bejöjjön, és újra az edzésre fókuszáljon?

Itt lép színre a spontán márkaismeret. Mindig a potenciális ügyfeleid szeme előtt kell lenned – de még inkább a meglévő ügyfeleid szeme előtt.

Legyen szó heti hírlevélről, blogról, vagy egy egyszerű telefonhívásról, a spontán márkaismeret segíthet, hogy ott légy a potenciális és a meglévő ügyfeleid gondolatai közt.

5. Vedd körbe magad remek emberekkel (de nem feltétlenül klónokkal)

Az utolsó pont, amit meg akartam veled osztani, az az, hogy ha sikeres üzletet szeretnél kialakítani, akkor remek emberekkel kell körbevenned magad.

Amikor megkérdik, mire vagyok kíváncsi egy potenciális új gyakornok vagy új alkalmazott esetében, elárulom nekik, hogy 2 dologra figyelek:

1. A személyiségre és

2. a kíváncsiságra.

Hadd magyarázzam meg.

Ha szolgáltatást nyújtasz, akkor emberekkel dolgozol. Ahhoz pedig, hogy sikeresen tudj emberekkel dolgozni, megfelelő személyiségre van szükséged.

Ez persze nem azt jelenti, hogy túlzásba kell vinned a dolgot, de képesnek kell lenned kapcsolatba kerülni más emberekkel. Kötelékeket kell kialakítanod.

Ki kell találnod, mi a mozgatórugójuk, utána pedig már folyamatosan tudod finomítani és motiválni őket.

Ha nem tudsz kapcsolatot kialakítani más emberekkel, ha nem tudsz összhangba kerülni velük, akkor nem érdekel, milyen jól értesz az edzés egyes részeihez.

Ugyanis nem leszel túlságosan sikeres edző vagy tréner.

Viszont kíváncsiságot se tudsz önteni akárkibe.

A legjobb edzők és trénerek, akiktől tanulhattam, folyamatosan égtek a vágytól, hogy tanulhassanak.

Folyamatosan kérdéseket tesznek fel. És még amikor azt hiszik, hogy meg is találták rájuk a válaszokat, azok újabb kérdésekhez vezetnek.

Véleményem szerint elengedhetetlen a tudás iránti égető vágy megléte.

Tehát ha olyan jelöltet találok, aki jól bánik az emberekkel, és megvan benne a kellő kíváncsiság, akkor olyasvalakire bukkantam, akinek megvannak az eszközei mások tanításához.

De van még egy fontos dolog – azt mondtam ugye, hogy vedd körbe magad remek emberekkel.

De azt nem mondtam, hogy klónokat vegyél fel!

Gondolj például Pete Dupuis-ra és Eric Cressey-re, akik felépítették a Cressey Performance-t. Eric foglalkozik az edzéssel, Pete pedig az üzlettel.

Mindketten elképesztően jók a saját területükön, de nem klónok. Mindkettőnek megvan a maga szerepe és szakterülete.

Hasonlítsd ezt össze azzal, amit Bill-el az IFAST-nál kialakítottunk. Amikor még kizárólag az edzésről szólt a dolog, nagy kihívást jelentett, ugyanis mindketten szakemberek vagyunk.

Még ha ő személyi edző volt, én pedig erő/teljesítmény edző, a készségeink akkor is túlságosan hasonlók voltak. Ha hamarabb elkezdtük volna elsajátítani az üzleti szemléletmódot, talán még sikeresebbek lettünk volna.

Tehát a cél az, hogy olyan remek emberekkel vedd körbe magad, akik eltérő készségekkel és személyiséggel rendelkeznek.

Ha ezt sikerül összehoznod, akkor megvan rá a lehetőséged, hogy egy dinamikus, és elképesztően sikeres üzletet építs fel.

Összefoglalás

Íme – öt egyszerű tipp és trükk a fitnesz üzleted felépítéséhez.

Ez egyáltalán nem egy átfogó lista, de remélhetőleg találhatsz benne új ötleteket, vagy felidézhetsz olyan régi elképzeléseket, melyekről már rég megfeledkeztél.

Ha pedig komolyan fejleszteni szeretnéd a fitnesz üzletedet, mindenképpen javaslom Alwyn új Results Fitness University Online Mentorship Program-ját.

Mint már említettem, Alwyn-nak hatalmas szerepe van nem csupán abban, hogy elindítottam az IFAST-ot, de abban is, hogy jól csináltam a dolgokat.

Ha már van egy fitnesz üzleted, vagy szeretnél nyitni egyet a jövőben, mindenképpen érdemes ezt megnézned.

Results Fitness University Online Mentorship Program

A legjobbakat kívánom,

MR

 

Link: http://robertsontrainingsystems.com/blog/fitness-business-tips-tricks/