Életmód

7 lépés, mellyel hozzászoktathatod magad az extrém körülményekhez, így mindig kiváló teljesítményt tudsz nyújtani (Chris Dessi)

7 éve vagyok vállalkozó. A 4. év közepe környékére azonban tele lett a fejem az egésszel. Nem aludtam eleget, nem edzettem, és nem tisztítottam meg az elmém meditációval.

Ráadásul életem legstresszesebb hónapjának közepén felmondott a legtapasztaltabb emberem is. Amikor egy vállakozó barátomnak meséltem a csapásaimról, azt mondta: ”Szokj hozzá ahhoz, ahogy most érzed magad.”

Összezavarodva azt kérdeztem: ”Miféle érzéshez?” Erre azt felelte: ”A kényelmetlen érzethez. Szokj hozzá a kényelmetlenség érzetéhez.”

Ez felnyitotta a szemem. Igaza volt. Mindannyiunknak hozzá kell szoknunk a kényelmetlenség érzetéhez. Mind túl puhányak vagyunk!

Íme 7 lépés, mellyel hozzászoktathatod magad a kényelmetlen érzethez – Green Beret Jason Van Camp, az egyik legkeményebb és legellenállóbb ember szerint, akit csak ismerek.

1. Kezdj hozzá.

Mindig az első lépés a legkényelmetlenebb. Csupán annyi a dolgod, hogy hozzákezdesz – ha ez megvan, már félig megnyerted a csatát. Tisztában vagyok vele – kellemetlen érzés hozzákezdeni valamihez.

Ha lehet, te magad hozd meg a döntést a hozzákezdésről, ne pedig más hozza meg helyetted. Ugyanis azt követően, hogy hozzákezdesz, egyből abba akarod majd hagyni.

Bármihez kezdesz is hozzá, az szívás. Elkezdesz egy diétát, az szívás lesz. Elkezdesz edzeni, az szívás lesz.

Emlékeztesd magad, hogy meghoztál egy döntést. Elkötelezted magad, és nincs visszaút.

2. Ne hagyd abba.

Eldöntötted, hogy hozzákezdesz, és nem látod az eredményét. Ez nehéz, és abba akarod hagyni. Nincs ezzel semmi gond – csak csináld tovább.

Elkezdesz azon agyalni, hogy miként tudod arcvesztés nélkül abbahagyni. Ne tedd ezt. Ne add fel. Egyszerűen ne. Ne találj ki más opciókat. Vagy sikerrel jársz, vagy elbuksz.

Nincs kifogás.

Pontosan azon a ponton kezdesz agyalni a feladáson, amikor mások is feladják. Egyszer fel fogod tenni magadnak a kérdést, hogy ”miért is csinálom ezt az egészet?”. És erre az esetre jó, ha megvan a válaszod is. Mi hajt téged? Olyasvalami, amit valaki mondott neked, vagy tett veled? Vagy ez egy verseny?

Ez egy kihívás? Egy olyan dolog, amivel magadnak akarsz bizonyítani? Vagy egyszerűen csak a büszkeségről szól a dolog? Bármi legyen is, jobb, ha igencsak erőteljes indok.

3. Lépj ki a komfort zónádból.

Valamikor el fogsz jutni arra a pontra, hogy azt mondod magadnak: ”Soha nem csináltam még ilyet”, vagy ”Fogalmam sincs, mit csinálok.”

Mindannyian átéltük ezt már. Íme egy trükk: Ne mondd ki hangosan. Csak tegyél úgy, mintha magabiztos lennél. Tettesd, amíg el nem sajátítod. Tudom, ijesztő, de egy dolgot megígérhetek: Mire vége lesz, azt fogod gondolni: ”nem is volt olyan rossz, mint hittem”. A félelem több álmot tör össze, mint amennyit a bukások valaha is fognak.

4. Értékeld ”a szívást”.

Szar a helyzet – együtt kell élned vele. De ne csak együtt élj vele – tárd szét a karjaidat, és üdvözöld úgy, mint egy régi barátot, ugyanis már elég jól ismered.

Amikor már azt hinnéd, hogy a dolgok nem lehetnek még rosszabbak, egyszer csak felbukkan. ”A szívás” célja az, hogy keményebbé tegyen. Ő egy olyan barát, aki azért jött, hogy jobb emberré válhass a segítségével. Ahelyett, hogy panaszkodnál, ünnepeld a szívás áldását.

Ha megtanulod értékelni a szívást, fogsz tudni nevetni azon, hogy milyen szar a helyzet. Ezáltal pedig mentálisan és fizikálisan is keményebbé válsz. Ha pedig másokkal együtt éled át a szívást, akkor egy életre szóló barátokat szerezhetsz ezáltal.

A csoportos szívás ugyanis egy olyan élmény, mely rendkívül erőteljes köteléket alakít ki.

5. Vedd magad körül hasonlóan gondolkodó emberekkel.

Alakíts ki egy támogatói rendszert. Beszélj az élményeidről. Minél rosszabb élmény számodra, annál nagyobb tanulság másoknak.

Hamarosan már keresni fogod a kellemetlen tapasztalatokat, hogy megoszthasd őket a barátaiddal. Légy jó mesélő.

6. Vedd észre a fejlődést.

Kövesd nyomon a fejlődésedet, és élvezd a dolgot. Más emberré váltál. Tudod, mivel látod is. Válj magabiztosabbá azáltal, hogy visszatérsz oda, ami korábban kényelmetlen volt, és ismételten átéled.

Valós időben fogod látni a fejlődésedet. Természetednél fogva megpróbálod megtalálni a határaidat. Azon veszed észre magad, hogy azt mondod: ”Bárcsak még nagyobb szívás lett volna.” Az emberi természetből adódik, hogy tisztában akarunk lenni vele, mivel vagyunk képesek megbirkózni.

7. Üríts, ismételj.

Van egy orosz mondás – povtorenie mat ucheniya –, ami annyit tesz, hogy ”ismétlés a tudás anyja”.

Minél többször hajtasz végre valamit, annál magabiztosabb leszel benne. A magabiztosság egy olyan dolog, mely gyakorlásból és ismétlésből fakad.

Link: http://www.inc.com/chris-dessi/how-to-get-comfortable-with-being-uncomfortable-according-to-a-green-beret.html